YellowLeopard.


Called me Leo. Thank you.

Monday, October 25, 2010

cerita hari ini

bangun drpd tidur ditemani dgn perut yg berkeroncong ditambah pula musik rock..
lantas fikiran terbang melayang memikirkan apa yg hendak dimakan..
ahaaa!! mcChicken! mcD la..ape lagi..
tgk kawan dikatil sebelah masih enak dibuai mimpi..
jadik aku bawak badan ku yg sengal2 ini akibat training capoeira ke toilet..
mandi2 sambil terbayang mcChicken..
selesai mandi aku kembali ke bilik dan melihat roomate ku sudah bangun..
tanpe membuang masa aku pon meluahkan hasratku yg terpendam sejak tadi..
syukur die bersetuju dgn cadanganku untuk sarapan+lunch dgn mcD..
seusai die mandi..aku pon call mcD untuk delivery..lebih kurang 45minit katanya baru smpai..
jam sudah menunjukkan pkul 11..
pkul 12.30 aku kena b'kumpul dkt car park UIA,PJ..

hari ni IIUM CAPOEIRISTA ade show dekat Denai Alam (Denai Alam Recreation & Riding Club Selangor)..
teruskan cerita,,lepas mkn,,cepat2 aku bersiap-siap..
kemudian pergi ke car park bersama dgn roomateku..
lebih kurang pkul 1, van dari Denai Alam dtg ambek kiteorg..
sampai saje di sana kiteorg lepak2 dulu..tunggu instructor dtg..

then,one of our senior said, kiteorg kena beli kupon yg harganya rm10 untuk sekali makan..
huaaahh! mahal tuh..tp nasib baik perut ini sudah diisi dgn mcChicken yg sgt lazat,,
show kiteorg start pkul 5 lebih..
so,sebelum tuh sempatlah training apa yg patot..
then,ade group photo dgn kuda2..
dengan suke hatinya aku pon belailah kuda tuh mcm kuda aku yg punya..
best weyh!
habis photo shoot sambung training balik..
kemudian show pon bermula..
dimulakan dgn formasau (xtau ejaan sebenar :p) -untuk tunjuk step by step capoeira yg di lead oleh senior uia gombak..
then solo performance..
and lastly roda(disebut hoda)..and ni yg fokus utama entry ni sebenarnya..
owh ye..roda ni satu bulatan yg dikelilingi oleh manusia2 dan dua org akan bermain di dlmnya..
tapi entah kenape tadi..aku x main langsung dlm roda..
tibe2 segan tahap cipan..duhh..sengal betol diri ini..
aku ingat keseganan aku nih da dibuang jaoh2..
mende tu je da boleh buat aku rase diri ni mcm........
hurmm......entah.......mcm ape entah...........

tamat show...abg aiezad (instructor ache brasil) bg komen and nasihat untuk kiteorg..
then abg fizi (instructor kiteorg) pon komen2 sikit..
then die bgtau yg die n abg yus support half drpd harge mknan untuk kiterog..
baik sungguh mereka kan?..sampai tak dpt diluahkan dgn kate2..tyvm lah! :p
jadik lepas solat maghrib aku pon mkn2..
then aku tgk member2 capoeira aku main lompat2 kt spring bulat (aku pon xtau lah ape name mende alah tuh) alaahhh...yg boleh lantun2 balik..
sebenarnya mende alah tuh khas untuk kanak2 je..
tp balun je la..mane leh tgk dieorg je loncat2 siap buat flip..
aku pon nak jugak..so dgn muka tak malu nye aku pn main..
lompat2,,fuhhh..mmg best lah...hilang perasaan aku yg gundah gulane td..
and aku pon nak jugak buat flip..
thx to senior2 ku yg memberi tunjok ajar step nk buat flip tanpa rase jemu..
tp malang nya..tak jugak aku dpt buat..ahahaa..
xpelah..next time ye..

aku rase ni lah satu2 nya entry aku yg pnjg drpd entry sebelum ni..
ditambah pula dgn ayat2 yg paling baik dan indah..hahaa..perasan..
badan da sakit2..mata pon dah layu..
so gudnite everyone..

No comments: